"Літературні зустрічі в НСПУ"

Публічна бібліотека імені Лесі Українки
Національна спілка письменників України
Засідання міського Клубу бібліотекарів

                               Я однаковий, що в поезії, що в житті.
 А.Демиденко


5 квітня 2017 року в Національній спілці письменників України (Особняк Лібермана на Банковій вулиці, в якому розташована НСПУ) відбулась творча зустріч із українським поетом-піснярем, Народним артистом України, автором сотень поезій, редактором-упорядником белетристичної спадщини Михайла Грушевського, заслуженим діячем мистецтв України, академіком, професором, лауреатом міжнародних премій — Демиденком Андрієм Петровичем. Традиційно відкрив захід Василь Фольварочний.








Андрій Демиденко народився у селі Мартиновичах Поліського району на Київщині (село було евакуйоване після катастрофи на ЧАЕС на Полтавщину в село Нові Мартиновичі). Батько, Петро Якимович, фронтовик, інвалід Великої Вітчизняної війни. Мати, Надія Миколаївна, знає безліч давніх українських пісень.






На захід були запрошені представники районних бібліотек міста Києва, серед яких були працівники бібліотек ЦБС Голосіївського району: ЦРБ ім. М.О. Некрасова, ім. Наталі Забіли для дітей, ім. П.Й. Панча.















Поетична творчість

Писати вірші почав у сьомому класі. У восьмому класі почав друкуватися у "Київській правді". На літературний шлях юного поета благословив Андрій Малишко, це сталося, коли хлопець приніс у журнал "Дніпро" добірку своїх віршів. Малишко прочитав рукопис і сказав: "Я бачу вашу літературну стежку – вона аж дзвенить!".


Андрій Демиденко є автором текстів близько 750 пісень, серед яких: "Вічний Київ", "Скажу вам, дочки і сини", Батьківський поріг", "Гуцулка-гуцулянка", "Україночка", "Хрустальные цепи", "Не мовчи", "Васильки"... Пісні Андрія Демиденка виконували Юрій Гуляєв, Микола Кондратюк, Йосип Кобзон, Юрій Богатиков, Алла Пугачова, Софія Ротару, Раїса Кириченко, Назарій Яремчук, Таїсія Повалій, Іво Бобул. Особисто мені дуже подобається пісня "Україночка", у виконанні Оксани Білозір. Це одна із моїх улюблених пісень автора. Андрій Демиденко справжній "архітектор слова".


На заході пролунали вірші про АТО і війну, прем'єрний вірш "Поетові", лірична поезія про весняне пробудження природи і про осінь, вірш про матір. Андрій Петрович продемонстрував свою книгу "Вибухають кульбаби", роман-хроніку «На висотах орлиного лету» Василя Фольварочного, присвячену 90-річчю від дня народженню Дмитра Гнатюка, продекламув власні вірші та вірші своїх колег та друзів, ексклюзивно поділився спогадами про життя та творчість Платона Майбороди, як писалася пісня "Рідна мати моя": "Ідейним натхненником стала мати Платона, а орлиного польоту пісні надав Дмитро Гнатюк", - розповів Андрій Петрович.


Андрій Демиденко подарував для ЦРБ ім. М.О. Некрасова статтю з Української літературної газети присвячену  90-річчю Дмитра Гнатюка.

На цій зустрічі з поетом у Будинку письменників мене особисто дуже вразили і запам'яталися ось ці строфи з віршів:

А душа Ваша – яблуня,
Золота-золота!
А душа Ваша – явором,
Як літа, як літа.
А в душі Вашій сонячній –
Доброта-доброта!
А без Вас світ довколишній –
Сирота. Сирота!..
(«Я дивлюсь на Вас, мамо»).


Все в Україні, як треба,
Тільки одне не збагну:
Ходять багаті по небу,
Чом же народ мій – по дну?!
(«Все в Україні, як треба»).


Його знаковий вірш «На передку війни»:
Я ще не знав,
Що буде тризна по мені –
Й Вкраїна стане перед строєм…
І дощ чи сніг мене покропить.
Я ще не знав, що так люблю її!
Я сам пішов, пішов в окопи.

Довгії літа на Вашому творчому шляху,
Андрій Петрович!


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

"День Києва на даху"

"Загадковий Поділ в акварелях"

Місія – здоров’я: разом задля активного довголіття